Zoznámte sa s projektom Mother Flower!
KROK ZA KROKOM K ZELENO-MODREJ BUDÚCNOSTI!
STEP BY STEP TO THE GREEN-BLUE FUTURE!
Projekt, ktorý vznikol oficiálne 2.2.2018, spája v sebe množstvo posolstiev a odkazov pre ďalšie generácie. Snaha znížiť negatívny dopad ľudských činností pre prírodu, pretvárať spotrebiteľské konzumné správanie človeka na správanie v súlade s prírodou (veď príroda je tu pre nás, nie my pre ňu), či zvyšovať environmentálne povedomie je len kvapkou v oceáne činností a ideí, ktoré Mother Flower propaguje a koná.
3€ získaš 6 nálepiek, ktoré ti pripomenú pomoc prírode
5€ získaš magnetku z lokálnej hliny a organickým farbivom + 3 nálepky
10€ získaš našu nákupnú tašku z juty + 3 nálepky
15€ získaš tašku + magnetku + 5 nálepiek
20€ ručne robenú šálku limitovanej edície + magnetku + 10 nálepiek
Projekt sa stáva čoraz viac obľúbeným po celom svete vďaka svoju mierne drzému konceptua vulgárnemu podtónu. Svojím gestom (sami si ho skúste) dáva najavo nespokojnosť s čiernou stopou, ktorú po sebe ľudia zanechávajú. Na popularite projektu sa pričiňuje čoraz viac ľudí z rôznych krajín ako napríklad Arménsko, Palestína, Cyprus, Španielsko, Rumunsko, Portugalsko, India a mnoho ďalších.
A čo vlastne robíme? Alebo našími slovami, "Our Steps to the Green-Blue Future"
Slovákom aj cudzincom sa zdá smutné, že sa nemôžu prejsť po nádhernom, čistom a zdravom lese, aby nezakopli o plechovku od piva, či nepočúvali šušťanie plastových vrecúšok.
Preto organizujeme zbery po celom svete - uskutočnili sme ich už stovky a stále pribúdajú, v rámci ktorých zapájame Slovensko do Medzinárodného čistiaceho dňa (World Cleanup Day). Každé vyčistenie lesa či lúky však vyžaduje vrecia na odpad, rukavice, či náklady na dopravu k znečisteným miestam.
Prostredníctvom súťaží žiakov, škôl a tried v zbere odpadkov spájame teoretické vedomosti získané v škole s praktickou skúsenosťou pri ochrane životného prostredia. Motivujeme budúce generácie, nielen vážiť si prírodu, ale aj udržiavať ju v čistote. Žiaci sú za svoju účasť a výhru odmeňovaní rôznymi vecnými cenami či putovným pohárom z bioplastu.
Veta: "Ak raz zodvihnete odpad zo zeme, tak už žiadny nikdy nevyhodíš", ktorú povedal žiak Branko, sa stala našim mottom.
Touto aktivitou poukazujeme na problematiku negatívneho dopadu ľudského správania na prírodu. Sociálne experimenty sú kreatívna činnosť, ktorá (bohužiaľ) vyžaduje množstvo času, príprav, pomôcok, kvalitných fotoaparátov a objektívov či samotný softvér na spracovanie našich výstupov.
Neoddeliteľnou súčasťou projektu je zvyšovanie povedomia mládeže v oblasti environmentalistiky prostredníctvom workshopov a vzdelávacích aktivít. Do nášho portfólia si môžeme so zásluhou pripísať náš prvý medzinárodný event, mládežnícku výmenu Nature Calling, ktorá sa uskutočnila v marci 2019. Bolo do nej zapojených 35 mladých ľudí zo Slovenska, Chorvátska, Litvy, Španielska, Rumunska, Talianska a Portugalska.
Vďaka tejto udalosti sme vysadili 700 stromčekov, vybudovali komunitnú záhradku, vyrábali prírodné mydlá, vrecká na ovocie a iné produkty z odpadu. Spolu s miestnymi obyvateľmi sme vyčistili od smetí trasu dlhú 10 km.
Šírenie osvety na verejných priestranstvách sa propaguje už od nepamäti a my nie sme výnimkou. Konferencia, ktorú sme odštartovali 29.03.2019 v Trenčíne, bola vyvrcholením spomínanej mládežníckej výmeny. Táto osvetová činnosť priniesla zaujímavý program, v rámci ktorého sa odprezentovali BROZ, plastujeme.sk, známy Zero Waste shop, portugálska organizácia Agora Aveiro a mnoho ďalších. S istotou môžeme povedať, že táto konferencia dopadla úspešne a stretli sa tu mnohí ľudia s rovnakým cieľom.
Jemný náznak drzosti v koncepte Mother Flower priťahuje nielen zástupy ľudí, ale i médiá. Za sebou už máme niekoľko rozhovorov, či už pre populárny internetový magazín Refresher.sk, lokálne noviny Na Orave Dobre, alebo rôzne rádiá ako Aetter, Rapeš či Inro.
Jeden z nástrojov, ktorý používame na šírenie našej vízie a jedna z najobľúbenejších foriem predstavuje "stickers marketing". Každý, kto koná a chce byť súčasťou komunity získa nálepku. Na túto kampaň sme pozbierali množstvo pozitívnych feedbackov: "Nálepka na telefóne mi pripomína, že odpad patrí priamo do smetného koša, nie na zem" ; "Nikdy som neseparoval. Odkedy mám nálepku, aj obal z cukríku hodím do plastov."
Samozrejme, toto je len jedna z foriem šírenia osvety. Okrem toho tu nechýbajú aj súťaže na sociálnych sieťach, kde mohli uchádzači vyhrať jeden z našich produktov. Reklama je ale veľmi dôležitá súčasť každého projektu (či už ziskového, alebo neziskového), a preto aj prostredníctvom nej chceme zlepšiť svet!